menu

Červnové exkurze druhých ročníků a sext

Naše exkurze začala brzkým srazem před naší školou. Sraz jsme měli v 5:15, sešli jsme se skoro v plném počtu až  na jednoho spolužáka, který musel za každou cenu stihnout ranní fitko. Naštěstí jsme ale odjeli všichni a cestou přibrali spolužáky, kteří se vraceli z Francie. První den jsme se vcítili do husitského života v Táboře, dále jsme prošli naučné stezky, schytali pár štípanců od komárů a zamířili nakonec do Českých Budějovic, kde jsme měli ubytování. Druhý den jsme vyrazili na Hlubokou, kde jsme měli komentovanou prohlídku. Pak na nás čekal Temelín. V Temelíně jsme byli v reaktoru, lítali jsme nad elektrárnou a mohli vidět úplně VČECHNO. Jak se nám to povedlo? VIRTUÁLNÍ REALITA! K večeru jsme dorazili do Českého Krumlova aka “turistická přirážka”, jak by řekl jeden náš spolužák. Poslední den exkurze jsme strávili v okolí Třeboně a Telče. Odvezli jsme si z exkurze hezké vzpomínky, historky a materiály na poslední zvonění. Nechybělo ani mnoho štípanců (chudák paní profesorka Šefčíková, Fenistil ji a nás zachránil). Exkurzi jsme si všichni moc užili a těšíme se na další takové akce!

za třídu 6.A Alžběta Ulrichová a Magdaléna Čubíková

První den jsme se vydali do humpoleckého pivovaru Bernard, kde jsme se seznámili s postupem výroby piva. Naše další zastávka bylo táborské podzemí, ve kterém nám bylo vysvětleno jak se zde žilo za doby husitů.  Následujícího rána jsme zavítali na zámek Hluboká a poté do nedaleké zoo. Den jsme zakončili v Českých Budějovicích, kde jsme přivítali část našich spolužáků vracejících se z projektu Erasmus +. Navečer jsme si u našeho ubytování opekli špekáčky. Ve čtvrtek jsme vyrazili do Třeboně na prohlídku hrobky, po které jsme odpoledne obepluli celý Svět. Poslední den jsme se brzo ráno vydali do Třebíče, kde jsme navštívili starou židovskou čtvrť. Cestou zpět domů jsme ale ještě zavítali do přečerpávací elektrárny Dlouhé stráně, kde jsme viděli start turbíny a prohlídka jaderné elektrárny Dukovany také nemohla chybět. Z exkurze jsme se vrátili velmi unavení, ale rozhodně jsme si ji užili.

za třídu 2.C Filip Jünger

Ve středu 14.6. jsme se vypravili na dlouho očekávanou exkurzi Jižní Moravy. Naše cesta započala na schodech Wigymu, kde jsme čekali na příjezd autobusu. První zastávkou byl Baťův institut. Tam jsme se seznámili s principem Baťa „Dnes fantazie zítra skutečnost“. Dále jsme pokračovali v Baťových stopách do Strážnice, na plavbu Baťovým kanálem. Z něj jsme zavítali do firmy Sonnentor, kde jsme se dozvěděli vše o výrobě jejich bio čajů. Večer jsme se ubytovali ve Velkých Bílovicích a po večeři se někteří rozhodli pro samostatný průzkum této vesnice. Druhý den dopoledne jsme se vydali dozvědět se o historii vodního mlýna Slup, jenž byl překvapivě plný ukázek funkčních strojů. Odpoledne jsme prozkoumali chladivé podzemí města Znojma. Další zastávkou bylo levandulové pole, které jsme hlavně s holkami využili k pořízení krásných fotografií. Večerní hodiny jsme strávili zpěvem za doprovodu kytary. V pátek jsme hned z rána vyrazili do Brna, kde jsme se dozvěděli vše o životě a práci Johanna Gregora Mendla. Naší poslední zastávkou, již na cestě domů, byla firma Thermo Fisher Scientific, kde nám přiblížili proces výroby mikroskopů, nejprve teoreticky, a poté jsme se ve skvělých oblecích vydali také do provozu. Cesty autobusem jsme si krátili zpěvem, a i když ta zpáteční byla již poměrně náročná, do Ostravy jsme přijížděli za zpěvu známých českých hitů. Tuto exkurzi, kterou s námi strávily paní profesorky Lubojacká, Korbelová a Štípalová, jsme si užili jedním dechem.

za třídu 2.D Markéta Bolková

…a co 6.B?

Sexta B vyrazila za poznáním do Jižních Čech a objevila mnohé. Prošla se židovskou čtvrtí v Třebíči a nasála její mnohovrstevnatou atmosféru. V Třeboni navštívila Schwarzenberskou hrobku, před níž zvesela zapěla Okolo Třeboně…  Tak radostně zapěla, až se i jiní turisté zastavovali, aby se zaposlouchali. Dobyla celých 1378 m šumavské hory Plechý a při sestupu smočila nohu v jezeru Plešném. Užasla při virtuální prohlídce Temelína a na podrobnosti se doptala později při reálné prohlídce tohoto vášně vyvolávajícího místa. S překvapením pozorovala nejen uřezané hlavy Turků na dekoracích Státního zámku Hluboká, malinko se potila a pak zase mrzla v budějovickém Budvaru a nakonec bleskurychle proběhla i město, kde by chtěl žít každý (teda kromě mě), a to České Budějovice. A nakonec důkladně, ale opravdu důkladně prozkoumala Český Krumlov, kde ji průvodce dělal sympaťák, co zcestoval půlku světa. Ale hlavně si to užila jako třída, jako kolektiv, jako jeden muž (ženy se neurazí, je to frazém). Čest a hold je třeba vzdát paní profesorce třídní Holečkové, která to celé na návrh studentů zorganizovala, ceny jim usmlouvala a zkrátka celé to zastřešila. The Grand Tour se vydařil, a proto třikrát ZDAR!