Archiv příspěvků 2011 – 2022

Vozovna a garáže Poruba se otevřely veřejnosti

KarosaU příležitosti 115 let elektrické tramvaje a 90 let v údolí Porubky zpřístupnil Dopravní podnik Ostrava vozovnu a garáže v Porubě. Od 9:00 do 16:00 mohli zájemci areál navštívit a prohlédnout si jak historická, tak i moderní vozidla MHD.

V garážích Poruba byly vystaveny autobusy různých značek, druhů a typů. Bylo možné posadit se za volant 12 metrové Karosy, která je v dnešních dnech do provozu zařazována jen zřídka, ale když na ni narazíte, ocitnete se v sedmém nebi a jste rádi, že jste měli takové štěstí a stihli ji. Nalevo od Karosy byl zaparkován první klimatizovaný autobus provozovaný v Ostravě (značka Citelis), který disponuje unikátním designem sedadel. Zatím se s ním můžeme setkat na lince č. 34, brzy to však nebude jediné klimatizované vozidlo provozováné na linkách  ostravské MHD. Vedle Citelisu stál microbus, který je vysílán na linky s krátkými trasami a menším množstvím cestujících – například linky č. 92, 96, 97 a 98. Ačkoliv se zvenku jeví krátký, prohlédnete-li si ho zevnitř, připadá vám celkem Solaris Urbino 12prostorný.

Součástí expozice byly i nízkopodlažní autobusy Solaris, které jsou nasazovány na linky MHD denně. Vedle sebe stály Solarisy všech velikostí, kterými MHD Ostrava disponuje – tedy vozy o délkách 10, 12, 15 a 18 metrů.

Největší lákadlo představovaly historické autobusy, zejména pak Škoda 706 RTO č. 247 s vlečkou JELCZ PO 1E č. 1227. K vidění byl  také maďarský Ikarus 280 č. 4070 nebo Praga RND č. 28/II. Všemi historickými autobusy se zájemci mohli zdarma svést k Duze a zpátky.

Mezi další vystavované autobusy patřily Solarisy URBINO 12 a 18 metrů, kterými se můžeme svést při běžném každodenním provozu na linkách Dopravního podniku Ostrava.

V hangárech dílen se představovala autoškola Dopravního podniku Ostrava nebo Střední škola technická a dopravní. Ti, kteří se nebáli výšek, mohli vystoupat na lešení a podívat se důkladně na plynové bomby uložené na střeše Solarisu URBINO 18, nebo se zeptat na to, co je o autobusech na CNG zajímá. Ti, kteří netrpí klaustrofobií, se směli podívat pod autobus do “předsíně”, odkud se automechanici starají o podvozky autobusů.

Vozovna PorubaTramvajová vozovna zpřístupnila většinu tramvajových souprav, kterými návštěvníci procházeli a rádi se usadili na sedadlo řidiče. Byla vždy zpřístupněna jedna tramvaj každého typu. Po areálu jste se mohli projet Měřícím nebo Brousícím vozem či tramvajovou autoškolou. Ten, kdo se doma neumyl, asi nejpravděpodobněji skončil v myčce, neboť i myčka autobusů a tramvají byla zpřístupněna a bylo možné ji projet daným dopravním prostředkem.

Velké množství lidí, zejména pak rodiče s dětmi, přilákaly jízdy historickou tramvají do Zátiší, které se konají vždy u příležitosti konce prázdnin a začátku nového školního roku – letos se tato akce skloubila se dnem otevřených dveří.Palubní deska tramvaje

Mezi mnoha akcemi, které se v sobotu 3. září konaly, přivítaly vozovna a garáže Poruba určitě velké množství návštěvníků. Ti si celou akci dozajista na 100 % užili a strávili tak příjemnou zářijovou sobotu ve společnosti Dopravního podniku Ostrava.

Tagged as:

Přidejte svůj komentář

Please note: comment moderation is enabled and may delay your comment. There is no need to resubmit your comment.