menu

Úspěchy našich studentů na soutěžích

Úspěchy našich studentů na soutěžích

I když současná doba školním a mimoškolním aktivitám moc nesvědčí, některé soutěže pro studenty středních škol probíhají.

Studenti a pedagogové Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy připravili 33. ročník FYzikálního KOrespondenčního Semináře FYKOS. Celkově na 4. místě skončil Vojtěch Kuchař (3. D) a mezi studenty třetích ročníků obsadil vynikající druhé místo! Šesté místo mezi studenty prvních ročníků obsadi Jonáš Dej (5. B), který byl ve své kategorii ve druhém pololetí nejlepší!

Druhé místo obsadil i Vojtěch David (7. A) v kategorii studentů středních škol v soutěži VŠB-TU Ostrava Zlepši si techniku.

Fykos je ve své podstatě velmi zvláštní věc. Člověk zprvu vyřeší jednoduchý příklad s vybíjející se baterií nebo s rovnoměrným přímočarým pohybem, pak se podívá o pár řádku níže a najednou má počítat trajektorii planet ve čtyřrozměrném vesmíru a vytvořit model vypařování padající kapky.

Následně je tedy v rámci své ubohé snahy řešit tento seminář nucen zabřednout do vod nehomogenních diferenciálních rovnic a jiných sprostých slov. A když už konečně cítí, že zvítězil nad hmotou a příklad sebevědomě odevzdá, vrátí se mu po týdnu přeškrtnutý s červeným nápisem: „tak to nie je!“ –> 3 body z 10.

Pokud máte tedy rádi své psychické zdraví a představa čtyřrozměrného vesmíru, cestování časem, exponenciálního vypadávání vlasů nebo zbraně ke zničení Země vás vyloženě děsí, pak Fykos asi není pro vás. Ale pro ty, kteří touží vědět víc, kteří znají ten příjemný pocit z vyřešení složitého problému a jen tak se nevzdávají, bych Fykos rozhodně doporučil. Mě to bavilo.”  Vojtěch Kuchař, 3.D

FYKOS (FYzikální KOrespondenční Seminář) pro vás představuje možnost si zajímavým způsobem rozšířit chápání fyziky a proniknout do dalších, dosud nepoznaných, oblastí této vědy. Seminář organizují studenti a zaměstnanci Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy již přes čtvrt století. Cílem FYKOSu je rozvíjet fyzikální myšlení, protože člověk, který se umí nad (nejen fyzikálními) problémy zamyslet a cítí touhu dobrat se k nějakému řešení, se uplatní všude, kde si schopností lidského mozku cení.

jan-netolicka

Dobrý den, vítám vás na našem webu. Rád bych vám představil vizi školy a ukázal, jak se nám ji daří plnit. Stačí, když kliknete sem.